1384
rtl,page-template-default,page,page-id-1384,page-child,parent-pageid-7376,theme-elision,elision-core-1.0.11,woocommerce-no-js,ajax_updown_fade,page_not_loaded,qode-theme-ver-4.5,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive
تصویر عنوان

فیلترهای خود شوینده

فیلترهای خودشوینده

(Self Clean Filters & Tubular Backwashing Filters)

کمبود منابع آبی و از طرفی تأمین آب مورد نیاز صنایع از دغدغه‌های حال حاضر صنعت کشور می‌باشد.از این رو استفاده از منابع مختلف آبی از جمله پساب‌های صنعتی و شهری بیش از پیش مطرح می‌گردد.

این امر مستلزم تصفیه تکمیلی این منابع می‌باشد.در این بین استفاده از این  فیلترها بعنوان بخشی از فرآیند تصفیه، کاربرد گسترده‌ای دارد.

فیلترهای خودشوینده به‌منظور حذف ذرات معلق با توجه به میزان بسیار کم هدرروی آب و فضای اشغالی محدود و عملکرد آسان و خودکار از روش‌های جذاب در این زمینه می‌باشند.                                                         

  تعریف 

به فیلترهایی اطلاق می‌شود که برای تمیزکاری فیلترهای داخلی خود از روش‌های خودکار استفاده می‌کنند.

این فیلترها پس از کم شدن فشار آب خروجی به صورت اتوماتیک آشغال‌های داخل فیلتر را با فشار آب شسته و خارج می‌کند. فیلترهای خود شوینده که برای تصفیه آب کاربرد دارند، به صورت خودکار توری یا دیسک‌های داخلی را می‌شوید.فرآیند فیلتراسیون در فیلترهای خود شوینده به‌صورت پیوسته می‌باشد؛ بدین معنی که در حین شست و شو نیازی به فیلتر کمکی نیست. اصول شست وشو در این فیلترها بر اساس قانون برنولی می باشد که منجر به کمترین میزان هدر روی آب تمیز می شود (99% راندمان)

مکانیزم شست و شوی فیلترهای خود شوینده شامل مراحل زیر است:

1.در حین عبور پیوسته سیال از درون فیلتر خود شوینده، ذرات معلق در جداره داخلی تجمع یافته و پس از رسیدن به اختلاف فشار معین و یا بر اساس زمان دریچه مربوط به تخلیه ذرات باز و ابتدا ذرات بزرگتر از سبد فلزی خارج می‌شوند.

 2.دیسک تعبیه شده در میانه فیلتر خود شوینده به کمک نیروی پنوماتیک یا الکتریک شروع به حرکت درون سبد فلزی می‌کند. بین دیسک پایین رونده و سبد فلزی فاصله‌ای وجود دارد که سیال هنگام عبور از این مقطع با افت فشار و افزایش سرعت مواجه می‌شود و بدین ترتیب ذرات چسبیده به سبد فلزی به کمک دو نیروی مکش و سرعت بالا از سبد فلزی جدا شده و از دریچه بازشده خارج می‌شوند.

 3.فیلترهای خودشوینده یکی از فرآیند‌های تصفیه آب بوده و پیش تصفیه سیستم‌های اسمز معکوس به شمار می‌روند که موجب کاهش چشم‌گیر هزینه‌های بهره‌برداری سیستم‌های آب شیرین کن می‌شوند.

امروزه در صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی و فولاد استفاده از فیلتر‌های آب در سیکل آب در گردش امری اجتناب ناپذیر است. هم چنین ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب بر هیچ‌کس پوشیده نیست.کاربری و توانایی‌های ویژه‌ی این فیلترها در انجام ماموریت‌های خاص آن‌ها را از دیگر فیلترهای موجود متمایز می‌سازد.

توانایی‌هایی چون:

۱- کاهش چشم‌گیر مصرف انرژی
۲- کاهش قابل توجه هدرروی آب
3- توانایی فیلتراسیون آب‌هایی با آلودگی بالا                                                 

  (چند مرحله فیلتراسیون در یک دستگاه) و آب‌های خورنده
4- تمام اتوماتیک و بی نیاز از خدمات اپراتوری
۵- عدم نیاز به تزریق مواد شیمیایی یا افزودن تجهیزات جانبی جهت انجام عملیات شستشوی معکوس
۶- اشغال فضای بسیار ناچیز
۷-نداشتن نیاز به انجام عملیات عمرانی جهت نصب
۸- قابلیت حذف صد در صد ذرات تا قطر ۱۰ میکرومتر
۹- داشتن توانایی تامین جریان خط به طور دائمی حتی در زمان انجام عملیات شستشو

۱۰- افت فشار بسیار ناچیز در خط وفور استفاده از این تکنولوژی در انواع پروسه های تولید فولاد از جمله خطوط: CCM Molding, Thermo Process, EAF & LF Cooling line… چه در سطح جهانی و چه در مجتمع‌های داخلی، این فیلترها را به عنوان اولین و موثرترین انتخاب در آینده‌ی صنعت فولاد و سایر صنایع مطرح نموده است.

www.sepehrtech.ir

برای سفارش این محصول با شماره های شرکت یا در این صفحه پیغام بگذارید